Foobar2000’i RAM’dan dinleyin

Foobar’ı uzun zamandır kullanıyorum ve her tarafını biliyorum zannederken yeni bir özelliğini keşfettim.

Efenim, müzik dinlerken Foobar dosyaları normal olarak parça parça yükler ve gerektikçe diskten buffera (tampon bellek) ekler. Tabii bu operasyon sırasında da müzik kalitesinde bozulmalar, çıtırtılar, kesilmeler olabiliyor.

Çözüm dosyayı (yani tüm parçayı) komple bir defada RAM’a yüklemek ve oradan çalmak. Ben yok zannediyorum ama meğer Foobar’ın böyle bir özelliği varmış.

Yukarıda göreceğiniz gibi “Full file buffering up to“nun normal olarak “0 kb” olan ayarını mesela 200.000kb (yani 200Mb) olarak değiştirirseniz Foobar her yeni parçaya geçişte dosyanın tamamını yükleyecektir. Daha büyük dosyalarınız varsa en büyük dosyaya göre ayarlayın.

Değişimden sonra Foobar’ı kapatıp tekrar açın. Foobar her yeni parçaya geçerken başlangıçta 1-2 saniye bekliyecek ve bu arada da yüklemesini tamamlıyacaktır.

Ben bu şekilde ses kalitesinin daha arttığını düşünüyorum, bakalım siz neler duyacaksınız!! Eğer bir fark duymazsanız ayarı yine “sıfır”a getirin, eski haline döncektir.

Iyi dinlemeler.

Bu yazı Computer Audio, High Definition Audio, Müzik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın