PC’de Volume Ayarları

Kaynak olarak PC kullanıyorsak şimdiye kadar bildiğimiz bütün dijital volume ayarlarının sonuna kadar açılıp müziğin herhangi bir çözünürlük kaybına uğramamasını sağlamaktı.

volume-21Bu ayarları sistem volume, player volume ve varsa DAC (dijital veya analog) volume ayarları olarak adlandırabiliriz. Yani bütün ses kontrollerini %100’e getirip sadece amplinin kontrollerini kullanmak diyebiliriz.

Fakat son zamanlarda bilhassa Wavelength Audio firması başta olmak üzere bize değişik ayarlar önerilmeye başlandı. Bildiğiniz gibi Wavelength Audio, Hi-End Computer Audio işinin öncülerinden ve kaliteli DAC’lar üreten bir firma. Yani işi bildiğini varsayabiliriz.

Firma sitesinde sistem volume’ünü herzaman yaptığımız gibi %100 değil sadece %50’ye ayarlamamız tavsiye ediliyordu ve en uygun ayarın bu olduğunu yazıyordu.. Bir deneyeyim dedim.

Tavsiye edildiği gibi “sistem volume”ünü %50’ye getirdim. Foobar’ı herzaman olduğu gibi %100’de bıraktım. Aşağıda resimlerini ekledim.

volumevolume-4

Sonra birkaç kere eski ve yeni ayarlarla aynı parçaları dinledim. Tabii %50’li ayarlarda amplinin sesini arttırak eşit ses düzeyine getirdim. Sanki %50 volume ayarı yazıldığı gibi daha iyiydi.

Sonra bir adım daha attım ve %100 olan DAC’ın analog volume’ünü de %50’ye düşürdüm. Yani Foobar %100, Sistem %50, DAC %50.

Bence en güzeli bu ikincisi oldu gibi. Bilgi olarak yazayım dedim. Ikisini de karşılaştırmalı olarak deneyin, bakalım fark duyabilecekmisiniz?

Sonuçlar sistemden sisteme değişebilir tabii ki.

Bu yazı Computer Audio, DAC içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

