Müzik Denizinde Yüzün

Yok, yok merak etmeyin şiir ve edebiyat köşesi açmadım. Konular her zaman olduğu gibi, bir değişiklik yok.

Bu yazıda size benim sıkça kullandığım keyifli ve müzik dolu bir gece geçirme yolları hakkında bilgi vereceğim.

Geçen gün Sooloos firmasının bir incelemesini okuyordum. Firma’nın geleceğe dönük çok yaratıcı, teknolojik yenilikler içeren ama kapalı ve sizi sistemin içine hapseden bir ürün poltikası var.

Tabii bu yenilikleri ve parlak fikirleri de haliyle (fonda gacırt sesleri eşliğinde) faturaya fazlasıyla ekliyor. Yani kısacası bana göre değil ama tabii bu aletlere bakmayacağız da demek değil.

Yazıda “Sooloos Music Server System” tanıtımı yapılıyordu. Sistem içinde “RME Hammerfall” DAC kullanıyor ve dokunmatik ekranı ve kendi özel yazılımı ile çok estetik.

Okurken “Swim” adlı bir fonksiyona rastladım. Yaratıcı bir slogan bulmuşlar, “müzik denizinde yüzmek” kulağa çok hoş geliyor. Bu fonksiyon bütün müzik arşivinizi tarıyor, kafasına göre bir parça seçiyor ve onu çalıyor. Sonra aynı şekilde bir tane daha buluyor ve bu böyle sonsuza kadar sürebiliyor.

“Random Play” yeni bir şey değil, CDP’ler dahil birçok yerde var ama tabii çoğu yerde bir playlist veya CD ile kısıtlısınız. Burada yeni(ce) olan bütün arşivinizi işin içine katması. Bu da bize çok değişik kombinasyonlarda müzik dinleme ayrıcalığı sunuyor.

Tabii “Swim” fonksiyonu için Sooloos Music Server System’e 10.000$ bayılmanıza gerek yok. Ben size eğer Foobar2000 kullanıyorsanız aynı iş bedavaya nasıl yapılır ve müzik denizinde nasıl yüzülür anlatayım.

Foobar içinde “database search” diye çok güçlü bir fonksiyon var. Bu fonksiyon playlistlerinizin içinde sizin arama kriterlerinize göre parçaları buluyor ve yine bu parçaları tek bir tıkla ayrı bir playlist’e gönderebiliyorsunuz

Mesela aşağıda gördüğünüz gibi arşivdeki “latin” etiketli parçaları seçtim. 5.178 parça buldu. Bunlardan ayrı bir playlist yaptım.

Yine aşağıdaki görüntüde sağ altta yazdığı gibi seçtiğim parçaları arka arkaya çalarsam hepsini dinlemek tam bir haftadan fazla sürecekmiş!! Yani dev bir playlist.


Sonra Foobar’ın sağ üst köşesinden “random” fonksiyonunu seçince, size sadece “play” düğmesine basıp, arkanıza yaslanıp müziğin keyfini çıkarmak kalıyor. Yazılım kafasına göre bu 5.178 parçanın içinden seçecek ve bir sonraki parçanın ne olacağı ise bize sürpriz olacak.

Tabii çok çeşitli arama kriterleri yaratabilirsiniz. Mesela “isminin birinci harfi A ile başlayanlar” veya “parçanın son harfi X olanlar” “1960 yapımı albümler” ya da aşağıda göreceğiniz gibi bütün arşivi seç diyebilirsiniz. Tamamen size kalmış.

Tabii arşiviniz düzgün bir şekilde etiketlenmişse. Değilse yapacak birşey yok.

Uzun lafın kısası bu yöntemi ben sıklıkla kullanıyorum ve çok keyif alıyorum.

Herkese de tavsiye ederim.

Bu yazı Computer Audio, Müzik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

