DAC’lar Standartlaşıyor mu?

Geçen akşam M-Audio’nın yeni aleti ProFire 610’u sitesinden inceliyordum.

Speclerine bakarken jitter için JET-PLL teknolojisini kullandıklarını okudum. Yahu dedim “ben bunu daha önce nerede okumuştum?

Sonra okumaya devam ederken jeton düştü. Tamam ya, ben bu ismi Weiss Minerva‘nın sitesinde okudum. Firma bu teknolojiye broşüründe yarım sayfa yer ayırmış ve ballandıra ballandıra anlatmış. Hemen biraz daha derin araştırdım ve bakın ne sonuçlar çıktı!!

Efenim JET-PLL (Jitter Elimination Technologies) TC Applied Technologies’in icadı ve çok başarılı olduğu birçok yerde yazılıyor. TC Applied Technologies, TC Electronic grubuna dahil bir firma ve bu firma stüdyo ekipmanları üretiyor. EMU’yu almadan önce çok beğendiğim ama sadece balanced çıkışı olduğu için alamadığım Konnekt8 DAC‘ın üreticisi.

Sonra okuduğuma göre şu anda JET-PLL teknolojisinin lisans hakkını piyasanın babalarından M-Audio, Presonus firmaları da satın almış ve ilk ürünlerini de çıkarmışlar bile. TC Electronic zaten bir zamandır bu teknolojiyi kullanıyor. Demek ki başarılı bir teknoloji. Yakında başkaları da olacaktır eminim.

Şimdi düşünün 5.000$’lık Weiss Minerva ve 450-500$’lık Konnect8 ve ProFire 610 aynı jitter teknolojisini kullanmış. Enteresan değil mi?

Jitter’in audio için ne kadar hayati olduğunu düşünürsek Weiss 10 misli fiyat farkını açıklamakta zorluk çekecektir. Tamam jitter herşey değil ama yine de çok önemli.

Tabii bu teknolojiye ödedikleri miktar aynı olsa bile babalar bu aletleri tonla sattıkları için haliyle birim maliyetlerini aşağıya çekeceklerdir ve nitekim de öyle olmuş.

Piyasada yüksek fiyat talebi firmalar için gittikçe zorlaşacak galiba.

Enteresan zamanlar vallahi!!!

Bu yazı Computer Audio, DAC, Hi-End içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

