Arşivler, Körolası Arşivler

Bazı arkadaşlar büyük müzik arşivlerine pul koleksiyonu benzetmesi yapıyor ve dinlenemeyeceğini iddia ediyorlar.

Acaba öyle mi? Gelin sizle basit bir hesap yapalım. Fazla ümidim yok ama belki Dalai Lama da bu sayede ikna olur.


Benim bütün arşivim uzun zamandır HDD üzerinde. Bu da demektir ki senelerdir bulunduğum her yere benimle birlikte geliyor. Yani “ultra mobil” bir arşiv. Arşivde ki toplam albüm sayısı da 1.500 civarında diyebiliriz.

Ben uykusu az bir vatandaşım. Günde 6 saat uyurum. Bu da demektir ki 24 saatimin 18 saati ayık geçer ve televizyon hemen hemen hiç seyretmem. Yine bu “mobil arşiv” sayesinde büroda, evde, denizde günde minimum 10 saat müzik setim açıktır ve kimi zaman kısık, kimi zaman yüksek volumle bulunduğum her yerde müzik çalar.

Seyahatlerde ise laptop, USB ses kartım ve kulaklığım her zaman yanımdadır. Eğer gideceğim yerde müzik seti varsa, ara kablosu da ayrıca çantaya muhakkak atılır.

Kamçatka yarımadasına bile müzik arşivini yanımda götürdüm. Bering Denizi’ni seyrederek dışarıda -30C iken cam arkasından votka eşliğinde keyifle müziğimi dinledim.

Ortalama bir hesapla günde 10 albüm dinleme kapasitem var ve dinlerim. (bir albümün 1 saat olduğunu varsayarsak) Bu da basit hesapla senede 3.650 albüm eder. Ayrıca klasik müzik hariç bir albümün nadiren bütün parçaları devamlı dinlenebilir. Bunu da göz önüne alırsak dinlenebilen albüm sayısı daha da artacaktır.

Unutulanlar yok mudur? Tabii ki az da olsa muhakkak vardır, ama sağolsun bilgisayar sayesinde bir “az dinlenen parçalar listesi” yaptığınızda unutup tekrar keşfettiğiniz parçalar günışığına çıkabiliyor.

Evet hesaplar ortada, kendim için konuşursam, benim pul koleksiyonu arşivde tozlanan hiçbir albüm yok. Her geçen gün de arşivi beğendiğim albümlerle güçlendiriyorum.

Yani benim arşiv yukarıdaki resimdeki arşiv gibi değil diyebilirim.

Bu yazı Computer Audio, Müzik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

