Corelli Complete Works

Arcangelo Corelli (1653-1713) benim çok sevdiğim bir keman virtüözü ve bestecidir. Italya’nın Ravenna bölgesinde doğmuştur. Mezarı Roma’da Pantheon’dadır.

Corelli’nin besteleriyle ilk tanışmam 1980 yılında oldu. Yaman Koray‘ın Büyük Orfoz (1978 basımı) adlı kitabında Gökova’nın dibindeki Sedir Adası’nda demirlemişken gün batımında yaşanan bir tanışma ve sonrası dinlenen Corelli bestelerinin anlatımı beni çok etkilemişti. Bir mavi yolculuk sırasında Sedir adasında demirlemişken kitaptaki aynı koyda ve aynı besteleri büyük bir keyifle dinlemiştik.

Sonrasında da her zaman müzik arşivimin önemli bir parçası oldu.

Corelli Complete Works bestecinin bütün eserlerinin 10 CD’lik bir pakette toplanmış hali. Brilliant Classics plak şirketinin 2005 prodüksiyonu olan bu harika paketi Corelli severlere tavsiye ederim. Ben çok keyif alıyorum.Arcangelo Corelli’nin besteleri 48 Trio Sonatas, 12 keman ve Continuo Sonatas ve 12 Concerti Grossi’den ibarettir.

Not: Sedir adası da neredeymiş derseniz, aşağıya iki deniz haritalası ekledim. Gökova’nın doğu ucunda ve büyük haritanın sol aşağısında gördüğünüz iki adanın büyük olanı Sedir Adası (veya Şehir Adası). Gökova’nın meşhur kuzeyli rüzgarlarından korunmak için birebirdir.

Büyük Orfoz hâlâ satılıyor mu bilmiyorum ama bulabilirseniz okuyun, çok keyifli bir kitap. (Edit: satılıyormuş)

Bu arada çok iyi bir denizci olan kitabın yazarı Yaman Koray birkaç ay önce bir deniz kazası neticesinde vefât etmiş, çok üzüldüm.

Kendisiyle yapılmış enteresan bir söyleşiyi buradan okuyabilirsiniz.

Bu yazı Konser, Müzik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

