Hi-Fi Pazarında Yeni Hedef Kitle

Konuyla ilgili olanların da takip ettiği gibi kaynak cihaz olarak bilgisayarlar, Audio Serverlar, USB/Firewire bağlantılı DAC’lar (Digital Analog Converter), High Definition kayıtlar vs. artık geri dönüşü olmayan bir şekilde hayatımıza girdi. Hergün bir firma yeni, ucuz-pahalı bu tür kaynak cihazları piyasaya sürüyor. Bu yeni nesil cihazların kalitelerinin (ki buna mp3 çalıcılar da dahil) hiç de düşünüldüğü gibi kötü olmadığı, hatta çok başarılı oldukları önyargılar kırıldıkça gittikçe daha fazla yazılır çizilir oldu.

Bütün bunlar olurken firmaların karşısına yeni pazarlama problemleri çıktı. Imalatı genellikle Çin’de yapılan bu tür aletlerin fiyatlarını uygun seviyelerde tutabilmek için imalat adetlerinin de büyük olması şarttı. Şimdiye kadar butik imalat yapan çoğu Audio firmasının hedefi az adet, yüksek fiyat ve haliyle yüksek kârdı. Tabii yeni sistemde bu pazarlama stratejisi pek işlemiyor.

Tam tersine çok adet, uygun fiyatlı alım ve satım, değişik pazarlama kanalları, yüzde olarak daha düşük kâr marjı hedeflenmesi lazim. Öztürkçesi bu işte başarılı olunması için sürümden kazanç olması gerekiyor.

Bu tür bir hedef kitle de sadece I-Pod/I-Tunes ahalisi olabilir. Statistiklere göre dünyada 120 milyon kişi I-Tunes kullanıyormuş. Dünyada toplam kaç kişinin PC’lerinden müzik dinlediği ise meçhul. Herhalde 120 milyonun çok üstündedir.

Yeni çıkan DAC, Ampli vs. aletlerin hemen hemen tamamı bu segmente göre tasarlanmış diyebiliriz. Hatta yukarıda ki resimde de gördüğünüz gibi Sherwood firması ön panele I-Pod bile yazmış. Hatta son çıkan “Stereo Mecmuası”nda I-Pod docklu bir High-End Jadis lambalı ampli resmi bile vardı.

Esas hedeflenen ise bu kitleye FLAC gibi lossless formatların daha iyi çaldığını anlatmak ve aynı zamanda ellerindeki düşük kaliteli MP3 dosyalarını daha iyi çalacak şekilde tasarlanmış kaliteli ve uygun fiyatlı aletleri piyasaya sunmak. Mesela yazılanlara göre lambalı pre-katı olan bir ampli, 128kbps MP3’leri daha başarılı çalıyor(muş).

Istanbul’da metroya, vapura veya herhangi bir toplu taşıma aracına binin, gençlerin büyük çoğunluğunun mini MP3 çalarlarından ve kulaklıklarından keyifle sevdikleri müzikleri dinliyor olduklarını göreceksiniz. Yani çok ciddi bir potansiyel müşteri kitlesi mevcut.

Dünyada bu 120 milyonluk kitleden çok küçük bir bölümün, mesela %1’inin fikri değişse bu 1.2 milyon yeni müşteri eder. Rakam müthiş, bakalım bütün bu çabalar I-Pod jenerasyonunun bir kısmını daha kaliteli aletler almaya iknaya yetecek mi?

Tabii yeni çıkan High definition 24bit/96khz’lik kayıtlar ve çok yakında 24/176.4 ve 24/192khz’lik kayıtların internet yoluyla satılacak olması kaliteli müzik dinleyen odyofil kitleyi de CDP’lerinden vazgeçirterek ek olarak bu saflara çekecektir. Belki de yakında 1.124bit/132.345khz’lik kayıtlarda görebileceğiz.(mesela) Teknolojinin bu hızlı gelişmesinde hiçbirşey sürpriz olmayacaktır.

Bekleyelim ve görelim!!! Çok enteresan bir dönemden geçiyoruz, dışarıdan izlemesi zevkli ve öğretici, ama şu anda sektörün içinin çok stresli ve sıkıntılı olduğu kesin.

Bu yazı Ampli, Computer Audio, DAC, High Definition Audio içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s