AudioEngine 5

Küçük bir mekan için kaliteli bir sistem arayışım ampli olarak Trends Audio’nun gelmesinden sonra ona uygun hoparlör bulma aşamasındaydı.

Salı günü Stereophile’in son sayısına bakarken Audioengine firmasının yeni minik aktif hoparlörlerinin incelemesi vardı. Ardından Mavi HiFi firmasının bu modeli getirdiğini okudum ve çarşamba da yakınlarda olduğum için firmaya bir uğrayayım dedim.

Firma, Audioengine firmasının iki modeli “2” ve “5”i ithal etmiş. “2” modeli hakikaten çok minik olmasına rağmen amplisi içinde. Herhalde içinde T-amp benzeri bir ampli var, 15W gücünde, güç kaynağı harici adaptör. “5” modeli ise hacim olarak daha büyükçe (18.0 cm en, 19.5 cm derinlik, ve 25.5 cm yükseklik) ve 45W’lık daha güçlü bir ampliye sahip.

Kasaya ampli ve “toroidal power transformer”lı güç kaynağı entegre edilmiş. Yani direkt 220v AC bağlanabiliyor. Ayrıca sub çıkışı da var, istenirse eklenebiliyor.

Sürücü olarak “Kevlar woofers” ve “silk dome tweeters” kullanılmış. Benim aldığım siyah renginde “piano finish” uygulanmış, beyazı da çok şıktı. Volume düğmesi ön tarafta, uzaktan kumandası yok.

Ikisini de münkün olduğu kadar uzun süre dinledim ve biraz daha büyük olmasına rağmen daha beğendiğim “5” modelini seçtim. Bu “2” modeli kötüydü demek değil tabii, 199$’lık fiyatına ve minik boyuna göre o da çok iyi idi.

Eve gidince bodrumdan uzun zamandır kullanmadığım ahşap ayakları çıkardım ve hoparlörleri üstüne yerleştirdim.

Sistem “Laptop + Emu 0404 USB + Audioengine A5″den ibaretti. Müzik dosyaları orjinal CD’lerden EAC ile dönüştürülmüş kayıpsız FLAC formatında idi. Hoparlörleri arka duvardan 1m öne çektim ve 2m aralıkla yerleştirdim.

Dinletileri 20 m2’lik çalışma odası ve 40 m2’lik salonda yaptım. Ses kalitesi küçük odada haliyle daha başarılı idi, ama 40 m2’lik salonda bile hiç sırıtmadı ve keyifle, yormadan müzik dinletti. 349$+kdv’lik fiyatını fazla fazla hakkeden bir hoparlör.

Rock müzikte nasıl olur bilmiyorum ama jazz, klasik ve latin müziğinde çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Kısıtlı bütçeye, küçük bir dinleme odasına, alet alerjili eşleri ikna amaçlı veya ikinci bir sistem arayan müzikseverler için birebir.

Sonuç : Trends Audio ise bu operasyon ile boşa çıktı. Boşa çıkan Trends ise çok yakında öteki kardeşi ile yanyana kaliteli bir fullrange hoparlör ile eşleşecek gibi görünüyor.

Şimdi kıssadan hisse :

1. Fiyat politikası: firmanın sitesine bakarsanız fiyatlar ABD fiyatı+kdv olarak verilmiş. Çeşitli zamanlarda bu fiyatlandırma konusunu konuşmuştuk. Çok doğru bir fiyat politikası olmuş, ürünün başarı şansını çok arttıracaktır.

2. Aktif hoparlörler: Yakında T-amp (veya benzeri) ampliler içeren yüksek hassasiyetli full-range aktif hoparlörleri uygun fiyatlara sıkça göreceğiz galiba.

Not : Mavi Hifi bu ürünleri test etmek için birkaç tane getirtmiş. Mesela benim aldığım “5” modelinden sadece iki çift vardı, birini ben aldım, diğeri ise yanılmıyorsam demoda kullanılıyor.

Bu modeli almak isteyenler galiba birkaç hafta sonra gelecek esas partiyi bekleyecekler.

Yine de gidip dinleyin derim, enteresan aletler.

Bu yazı Ampli, Computer Audio, DAC, Hoparlör içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

